Regulamin przyznawania Certyfikatu
- Certyfikat przyznawany jest przez Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL www.cal.org.pl
- Instytucja/Organizacja otrzymująca certyfikat musi spełniać wszystkie wymagania zawarte w punktach na stronie „Zgłoszenie do Certyfikatu” i regulaminu oraz zaprezentować swoje dokonania w formie raportu ilustrującego realizację standardów wymienionych w zgłoszeniu do Certyfikatu.
- Instytucja/Organizacja otwiera proces certyfikacji na jej pisemną prośbę.
- Certyfikat wydaje Zarząd Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL.
- Zarząd Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL wyłania spośród siebie osobę odpowiedzialną za proces certyfikacji.
- Zarząd Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL powołuje Komisję Certyfikacyjną.
- Komisja ma prawo sprawdzić informację zawartą w zgłoszeniu instytucji/organizacji poprzez wizytację eksperta/ki Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL w instytucji/organizacji.
- W przypadku odmowy przyznania danej organizacji odznaczenia, powody odmowy muszą być sformułowane na piśmie.
- Certyfikat jest przyznawany na okres pięciu lat. Po okresie pięciu lat należy ponownie zgłosić prośbę o nadanie Certyfikatu.
- Komisji przysługuje prawo odebrania Certyfikatu w przypadku naruszenia wyznaczników Certyfikatu Jakości CAL w każdym czasie, po uprzednim zbadaniu i sformowaniu zarzutów na piśmie.
- Od decyzji Komisji przysługuje odwołanie do Zarządu Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL.
- Organizacja lub instytucja po otrzymaniu Certyfikatu posiada prawo do posługiwania się nazwą i logo Centrum Aktywności Lokalnej (znak został zastrzeżony) oraz ma pierwszeństwo we wszystkich podejmowanych przez Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL działaniach.